آنلاک و رفع مشکلات اکتیو آیفون

آنلاک فکتوری عبارتی است که در اکثر مواقع نادرست به کار برده می شود! اگر قادر به فعال سازی و اکتیو آیفون خود نباشید احتمالا تصور کرده اید که آیفون شما باید آنلاک فکتوری شود ٬ علت نگارش این مقاله  درصد قابل توجهی از سفارشات تعیین اپراتور آیفون در فروشگاه آیفون آنلاکر است که بعد از استعلام از سرور اپل با پاسخ آنلاک مواجه خواهند شد و بعد از ما می پرسند : شما گفتید آیفون من آنلاک است اما آیفون من فعال نمی شود! واقعیت آن است که شرایط متفاوتی وجود دارد تا آیفون اکتیو یا فعال نشود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .  

 

آیفون لاک و آیفون آنلاک

برخی از پیام ها و مشکلاتی که در آیفون شما به نمایش در می آید به دست کاربران قابل رفع نیست و اصطلاحا به آنها آیفون لاک گفته می شود ٬ منظور از لاک یا قفل فقط از نظر شبکه نیست ٬ منظور حالتی است که امکان استفاده از آیفون را غیرممکن می سازد . در این مقاله قصد داریم به ۶ حالتی که بنوعی می توان آن ها را آیفون لاک ( iPhone Locked ) نامید٬ اشاره کنیم تا به اشتباه آن را تعیین اپراتور نکنیم و برای آن ها نسخه آنلاک فکتوری نپیچیم! به عبارتی دیگر سایر پیام هایی که شما ممکن است در آیفون ببینید (اگر ایراد سخت افزاری در کار نباشد) برای شما هزینه بر نمی باشند و در غیر این حالت ها ٬ آیفون آنلاک ( iPhone Unlock ) نامیده خواهد شد .  

 

1: آنلاک فکتوری آیفون

اگر بعد از ریستور یا آپدیت آیفون با پیام : Sim Not Supported ( سیم کارت شما پشتیبانی نمی شود ) و یا Sim Not Valid ( سیم کارت شما معتبر نیست ) مواجه شدید آیفون شما قطعا از نظر شبکه لاک است و نیاز به آنلاک فکتوری دارد! گاهی کاربران با تعجب سوال می کنند که آیفون من در نوار بالا آنتن دارد یعنی آنلاک فکتوری است و ظاهرا سیم کارت من مشکل دارد٬ در جواب این دوستان باید عرض کنیم این سیگنال آنتن چه در آیفون لاک و چه آنلاک نمایان است ٬ اما دلیل وجود آن امکان اکتیو آیفون زمانی است که شما به WiFi دسترسی ندارید٬ پس صرفا برای استفاده از اینترنت برای اکتیو آیفون در نظر گرفته شده است  در صورتی که این پیام را دریافت نمودید برای برآورد زمان و هزینه آنلاک فکتوری‌ ٬ آيفون خود را تعیین اپراتور کنید تا بنا بر نظرتان آیفون شما آنلاک فکتوری یا با کلاب سیم ٬ آنلاک سخت افزاری گردد .

چه نکاتی را باید قبل از آنلاک فکتوری بدانیم؟
چه نکاتی را باید قبل از آنلاک سخت افزاری بدانیم؟

آنلاک فکتوری

 

 

2: اپل آیدی و آیکلود

اگر بعد از ریستور یا آپدیت آیفون با پیام : Activation Lock و یا Locked to owner مواجه شدید و از شما برای ورود اپل آیدی و پسورد خواسته شد ٬ آیفون شما از نظر امنیتی با مشکل مواجه شده است٬ البته زمانی می توان آن را مشکل دانست که شما اطلاعات اپل آیدی خود را فراموش کرده باشید و یا اپل آیدی شخص دیگری روی آیفون شما باشد که به آن دسترسی ندارید. در این حالت اگر هیچ گونه اطلاعاتی از اپل آیدی خود ندارید می بایست از سرویس حذف اپل آیدی استفاده نمایید‌ و یا اگر شما از اپل آیدی های آماده بصورت کارتی استفاده نمودید ٬ می بایست از بخش ریکاوری اپل آیدی ثبت درخواست نمایید . ضمنا کلیه کاربران می توانند وضعیت فعال یا غیرفعال Find My iPhone دیوایس خود را قبل ریست یا ریستور بررسی نمایند تا با مشکلی مواجه نشوند .  ضمنا شما می توانید بعد از رفع مشکل آیکلود ٬ برای اطمینان بیشتر نسبت به خرید اپل آیدی با گارانتی از این فروشگاه اقدام فرمایید .

چه نکاتی برای خرید اپل آیدی و مشکلات احتمالی آن رعایت کنیم؟

حذف اپل آیدی

 

 

3: MDM Lock

ام دی ام لاک که با پیام Remote Management معروف است زمانی رخ  می دهد که آیفونی به اشتباه فروش رفته و  به دست شما میرسد ٬ گاهی پیش می آید که سازمان ها یا شرکت های خصوصی برای مانیتورینگ و کنترل کارمندان تعدادی آیفون برای آنها خریداری می کنند و برای اینکه این آیفون ها فقط مورد استفاده کارمندان خود واقع گردد٬ به نوعی لاک خواهند شد! به صورتی که‌ برای استفاده نیاز به کلمه کاربری و رمز عبور آن کارمند خواهد بود٬ مشکل آنجایست که گاها این آیفون ها به فروش می رسند و بعد از چند واسطه شما مالک نهایی آن خواهید شد و قطعا به اطلاعات کاربری آن کارمند دسترسی ندارید! این نوع لاک آیفون ارتباطی با آنلاک فکتوری ندارد و در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید با ثبت سفارش MDM Lock در سایت آیفون آنلاکر ٬ سریال دیوایس شما در سرور ثبت و برنامه ای برای فعالسازی آیفون به شما داده خواهد شد که طبق دستورالعمل گفته شده امکان اکتیو دیوایس مورد نظر را خواهید داشت .

حذف ریموت  mdm

 

4: SSN / ZipCode

 احراز هویت اپراتورهای امریکایی به بهانه های مختلف ٬ علت اصلی مشکل SSN و Zipcode است! اپراتورهایی نظیر AT&T ٬ Verizon ٬ Sprint و TMobile در امریکا برای کاهش خروج آیفون در این کشور دست به راهی زدند که گاها برای کاربران اپل گران تمام می شود. SSN در واقع شماره قراردادی است که تحت آن یک آیفون (مثلا آیفون 14ProMax) با یک سیمکارت به مشتری تحویل داده شده است و  Zipcode کد پستی مشتری است . اگر شما شخصا این آیفون را از اپراتور در امریکا خریداری کرده باشید و با این پیام  مواجه شدید کافیست اطلاعات قرارداد خود را وارد نموده تا مشکل برطرف شود اما اگر در ایران این آیفون را خریده اید می بایست به علت عدم دسترسی به social security و عدم امکان تایید شماره تلفن گفته شده نیاز به سفارش سرویس حذف SSN & Zipcode - Social Security خواهید داشت .

حذف ssn و zipcode

 

5: آیفون شما اکتیو نمی شود؟!

گاها با پیامی تحت عنوان Could Not Activate iPhone (که در iOS 13 و بالاتر به پیام Unable to Active تغییر نام داده) مواجه شده ایم ٬ توضیحات در ادامه این پیام کاملا عادی است . نوشته شده است که آیفون شما نمی تواند فعال شود زیرا سرور اپل در دسترس نیست و از شما خواسته از طریق برنامه آیتونز نسبت به اکتیو آیفون خود اقدام کنید و یا چند دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید. درست است ٬ گاهی مشکل به همین سادگی که اپل توضیح داده است رفع می شود ٬ اما اخیرا و بخصوص در iOS 12 تا iOS 14 با مواردی رو برو می شویم که نیاز به رفع مشکل بصورت سخت افزاری می باشد . این پیام در اکثر مواقع با پیام لاک شبکه آیفون اشتباه گرفته میشود و کاربران تصور می کنند که آیفون شان نیاز به آنلاک فکتوری دارد اما در واقع مشکل از هارد (یا بعضا بیس باند) آیفون شان می باشد که در خصوص رفع این مشکل می بایست به مراکز تعمیرات تخصصی آیفون در تهران یا شهرستان مراجعه نمایید که منطقی ترین کار است! اما گاهی مشتریان به علت هزینه های بالای تعمیرات ترجیح داده تا بدون آنتن سفارش بایپس مشکل بیس باند آیفون را دهند!

اکتیو آیفون

 

6: رجیستری آیفون

بطور خلاصه باید در خصوص طرح رجیستری بگوییم: آیفون هایی که وارد کشور می شوند می بایست عوارض آنها حداکثر تا یک ماه بعد پرداخت شود در غیر این صورت از شبکه های تلفن همراه در کشور نظیر: همراه اول ٬ ایرانسل ٬ رایتل و ... آنتن نخواهند گرفت . طرح رجیستری از تاریخ ۱۴ آذرماه سال ۹۶ اجرایی شده و فقط مربوط به آیفون نیست و هر برندی را در برمیگیرد . در نظر داشته باشید که در طرح رجیستری حتی اگر آیفون شما آنلاک فکتوری هم باشد ٬ اگر عوارض و مالیات آن پرداخت نشود با پیام No Service مواجه خواهید شد. از این جهت ٬ کاربران اپل می بایست در زمان تعیین شده نسبت به رجیستری آیفون خود و پرداخت عوارض گمرکی و سپس ثبت در سامانه همتا اقدام نمایند .

رجیستری آیفون

پشتیبانی آیفون آنلاکر

اگر در خصوص آنلاک فکتوری آیفون و یا سایر موارد گفته شده نیاز به توضیحات بیشتری دارید٬ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب با واحد پشتیبانی آیفون آنلاکر از طریق شماره 22001610-021 تماس حاصل فرمایید٬ و یا در صورت شلوغی خطوط و یا ساعات غیرکاری در تلگرام یا واتس اپ با ما در ارتباط باشید .

پشتیبانی آیفون آنلاکر