آیا آیفون شما در صف لاک شدن است ؟

متاسفانه چندیست کاربران اپل در ایران با یک فاجعه رو به رو شده اند! ویروسی که ماه هاست همچنان در حال پخش است و از طریق  واحد  پشتیبانی  آیفون  آنلاکر  به مدیریت این مجموعه انعکاس داشته و ما را وادار به نگارش و اطلاع رسانی در خصوص آن نموده است .

موضوع در یک سوال خلاصه میشود :  "آیا هم اکنون از آنلاک بودن آیفون خود اطمینان دارید؟

 

آیفون لاک و آیفون آنلاک

 

از دیدگاه مشتری :

اگر شما قبل از خرید آیفون با رعایت مسائلی از قبیل iccid ٬ پارت نامبر , نوع پلمپ آیفون و... بالاخره چندین میلیون تومان بابت خرید آن هزینه کنید و فرضا بعد از 6 ماه استفاده از آن و آپدیت آن به iOS 14, 16 با پیام معروف Simcard Not Supported و یا Simcard Invalid به معنی لاک بودن دیوایس خود مواجه شوید٬ چه  رفتاری  از  خود نشان می دهید ؟ اولین سوالی که در ذهن شما شکل میگیرد این است که چطور این مدت آیفون شما آنلاک بوده و هم اکنون بطور ناگهانی این اتفاق افتاده است؟ آیا واقعا  فروشگاهی  که  من از آن خرید کرده ام نامعتبر بوده است؟ و ... 

آیفون - دیدگاه مشتری

 

از دیدگاه اپل استور در ایران :

یک مشتری وارد فروشگاه شما میشود و آیفون خود را برای آپدیت به آخرین ورژن و نصب اپلیکیشن های ضروری (و شاید هم بازی های مورد علاقه) نزد شما می سپارد. شما هم فورا مراحل آپدیت دیوایس را در پیش میگیرید ٬ حدودا 20 دقیقه بعد وقتی آیفون مورد نظر آپدیت شده است ٬ قصد اکتیو نمودن آن را دارید تا اپلیکیشن های خواسته شده را روی آن نصب کنید که با پیام معروف Simcard Not Supported و یا Simcard Invalid به معنی لاک بودن دیوایس  مشتری  مواجه شوید٬ مشتری  را فرا می خوانید و از لاک بودن آن اطلاع می دهید ولی مشتری با نگاهی متعجب میگود  آیفون  خود را آنلاک به شما سپرده و شما را مقصر این حادثه می داند. شاید شانس بیاورید و مشتری بدون اینکه هزینه ای پرداخت کند از فروشگاه خارج شود٬ اما کم نیستند همکارانی که با واحد پشتیبانی آیفون آنلاکر تماس میگیرند و بابت این حادثه با ضرر و زیان گزافی٬ خودشان هزینه آنلاک فکتوری دیوایس مورد نظر را تقبل میکنند و ضمن آن از مشتری خواهش دارند که فقط چند روزی بابت فرآیند آنلاک ٬ صبر کنند! 

آیفون - دیدگاه اپل استور

 

منظور از آیفون لاک یا آنلاک چیست

در این نقطه از مقاله می بایست ابتدا تعریفی از آیفون آنلاک فکتوری (FactoryUnlock) ٬ آنلاک شده (Unlocked-CarrierUnlock) و لاک (Locked) داشته باشیم. بطور معمول زمانی که شرکت اپل آیفون جدیدی به بازار ارائه می دهد٬ طبق قراردادهایی که با اپراتور های معروف در کشور ها بسته شده است در ابتدا آیفون ها بصورت لاک فروخته میشود به این معنی که آیفون فقط در یک کشور و فقط با یک سیم کارت قابل استفاده است٬ اگر دقت کنید حالا که آیفون Xr یا آیفون Xs ارائه شده است شما اگر قصد خرید آیفون های جدید را از سایت اپل داشتید به اجبار می بایست یکی از اپراتورهای AT&T ,  Sprint,  TMobile  و  یا Verizon را انتخاب می کردید که آیفون شما لاک آن اپراتور باشد! اما شرکت اپل بعد از گذشت چند هفته (یا ماه) آیفون های آنلاک فکتوری را روانه بازار می کند٬ آیفون هایی که با هر سیم کارتی و در هر کشوری قابل استفاده است. با این اوصاف٬ حتما اطلاع دارید که بعد از معرفی آیفون جدید در کمتر از 2 تا 3 روز کاری این آیفون ( با قیمت های نجومی ) در تهران برای فروش گذاشته می شود! اما این آیفون ها مگر لاک نبوده اند؟ به زبان ساده به این نوع آیفون ها که در ابتدا لاک بوده و بعد آنلاک می شود آیفون های آنلاک شده یا Unlocked یا CarrierUnlock می گویند .

اپل -  آیفون آنلاک و لاک

 

 

دقیقا چه اتفاقی می افتد که یک آیفون آنلاک شده ٬ دوباره لاک می شود ؟

اکنون باید پاسخ داد که چرا آیفون های زیادی اخیرا بعد از مدت ها استفاده ٬ دوباره لاک می شود؟ ورود افراد نا آگاه و بی سابقه یا سود بیشتر برای فرصت طلبان ؟

 

علت اول :

این آیفون ها به روش های غیر رسمی و غیر قانونی آنلاک شده اند و اطلاعات سریال آنها در سرور اپل تغییر داده شده است ٬

واضح است که بعد از مدتی و با کشف این موضوع٬ آیفون از طرف اپراتور مجددا لاک می شود

 

علت دوم :

این آیفون ها از طریق سورس های نامعتبر و واسطه های نادرست آنلاک شده اند .

به معنی که بعلت عدم آگاهی سایت های تازه وارد یا دریافت سود بیشتر سایت های قدیمی اقدام به این کار شده است

آیفون دوباره لاک شده است

 

 

توصیه های آیفون آنلاکر به همکاران و کاربران اپل در ایران :‌

 

1- قبل از ریستور یا آپدیت حتما از غیرفعال بودن iCloud یا FindMyiPhone اطمینان حاصل کنید .

گاها دیده شده که آیکلود در منوی دستگاه مورد نظر غیر فعال بوده اما بعد از آپدیت از فرد اطلاعات اپل آیدی و پسورد خواسته شده است . تعیین وضعیت فعال یا غیرفعال بودن آیکلود روی سرور اپل حائز اهمیت است نه روی دیوایس شما٬ پس اشتباه نکنید! شما میتوانید از طریق این لینک وضعیت آیکلود دیوایس خود را بصورت قطعی بررسی نمایید .

 

2- قبل از ریستور یا آپدیت حتما از آنلاک بودن دیوایس خود اطمینان حاصل کنید .

صراحتا اعلام میکنم٬ زمانیکه ما بعنوان پشتیبانی سایت آیفون آنلاکر با بیش از 10 سال سابقه کاری ٬ قبل از ریستور و یا آپدیت٬ IMEI خود را روی سرور اپل بررسی می کنیم ٬ پس شک نکنید که مسئله به شدت جدی است! ضمنا این موضوع فقط مختص به یک مدل آیفون نیست٬ هر آیفونی ممکن است که آنلاک غیر رسمی شده باشد . حتی مواردی بوده که آیفون 6s دوباره لاک شده٬ لاک  گرانترین  اپراتور  دنیا (US T-Mobile)  و هزینه آنلاک فکتوری دیوایس یاد شده در حدود 3,500,000 تومان برآورد شده است٬ پس لطفا قبل از هرکاری از طریق این لینک از آنلاک بودن دیوایس خود روی سرور اپل اطمینان حاصل کنید .

توجه کنید : اگر قبل از آپدیت دیوایس مورد نظر٬ IMEI خود را از طریق سایت آیفون آنلاکر بررسی نمودید و متوجه شدید که آیفون شما لاک شده است ٬ به هیچ عنوان دیوایس خود را آپدیت نکنید! زیرا آیفون شما تا زمانی که به اکتیویشن نیاز پیدا نکند٬ آنتن خود را از دست نمی دهد و شما کماکان میتوانید از دیوایس خود استفاده نمایید .

 

3- شما برای آنلاک فکتوری آیفون خود٬ به یک سایت معتبر و آگاه نیاز دارید !

دقت داشته باشید که سایتی که دارای نماد اعتماد است ٬ شاید معتبر باشد ولی لزوما آگاه نیست . در دنیای دیجیتالی امروز و با این شرایط اقتصادی٬ شاید کسی که قیمت کمتر از سایت های با سابقه ای نظیر آیفون آنلاکر ارائه می کند بیشتر  از  اینکه شما را خوشحال کند ٬ باید شما را نگران کند! بهترین کار این است که شما موضوع را با واحد پشتیبانی آیفون آنلاکر مطرح کنید تا شما را نسبت به آنچه پشت پرده  اتفاق  می  افتد٬ آگاه کند! گاها برخی اپراتورها سرویس های متنوعی برای آنلاک دارند... سرویس هایی که فقط در مدت زمان آنلاک آیفون تفاوت دارند و ممکن است بدلیل  سردرگمی  مشتریان  در  سایت  اضافه  نشده باشد٬ شاید شما ترجیح دهید مقداری  کمتر  هزینه  کنید و بیشتر منتظر بمانید که واحد پشتیبانی در این خصوص شما را راهنمایی خواهد کرد. شاید برای یک اپراتور بعلت ضعف  امنیتی  سرویس های  نامعتبری ارائه شده باشد که ممکن است آیفون شما را بعد از مدتی دچار مشکل کند و این موردی است که از دید شما پنهان است و تازه واردان به این عرصه از این موضوع سو استفاده  نموده و قیمت های کمتری ارائه می کنند و بعدها در پی مشکل آیفون شما در آینده٬ دلیل های غیرمنطقی می آورند تا از زیر موضوع فرار کنند... پس بهتر است که به سایت هایی با سابقه کاری بالا و شناخته شده رجوع کنید تا بدون نگرانی اقدام به آنلاک فکتوری دیوایس خود کنید .

اعتبار آیفون آنلاکر

 

این مطلب در جهت آگاهی و رفع مشکلات احتمالی کاربران اپل نگارش شده است٬ کپی با ذکر منبع بلامانع است . در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در خصوص آنلاک آیفون ٬ میتوانید با واحد پشتیبانی از طریق شماره 22001610-021 تماس حاصل فرمایید . 

 

پشتیبانی آیفون آنلاکر